6.12.2012

Buta Tak Terlihat, Bisu Tak Terucap.


Aku terkebil-kebil melihat kipas di dalam bilik aku ini berputar ligat. Dalam masa yang sama fikiran aku juga bergerak ligat memikirkan sesuatu yang bagi aku tak patut difikirkan.

Aku meletakkan kedua-dua tanganku dibawah kepala ku sebagai alas. Aku memikirkan apa dan di mana silapnya sehingga ini semua terjadi. Semakin lama semakin dalam, semakin dalam, dan aku lemas dalam kolam pemikiranku sendiri.

Tak seronok. Lemas seorang diri.

Dan aku rasa dengan menjadi bisu dan buta tak menjanjikan yang terbaik untuk aku menyelesaikan masalah yang sebenarnya bukan masalah buat aku. Aku cuma menyerabutkan pemikiran aku sendiri.

Jadi begini rasanya menjadi halimunan. Bisu untuk berbicara dengan mulut, tapi mampu menulis beribu perkataan. Buta untuk melihat apa yang patut dilihat, tapi celik untuk melihat masalah yang tak patut aku ambil tahu.

Dan hari ini, aku harap aku akan menjadi lebih matang untuk menyelesaikan masalah aku. Paling tidak pun, aku boleh 'pura-pura' matang. Mungkin itu dapat membantu aku. Heh.

Ah, aku patut tidur sekarang. Selamat malam.

3.00 pagi.

No comments: