6.15.2011

Kebebasan


Greetings. As-salam... Okay.. aku lihat issue ni dah jadi sangat besar dan disokong hampir semua pengguna internet di Malaysia. Aku rasa tindakan Malaysia menyekat laman web seperti Pirate Bays dan Filestube tu agak tidak munasabah lah juga. Mungkin bagi mereka, bila adanya laman web ini dan mudah diakses masuk oleh rakyat Malaysia, hak cipta akan tercemar (betul ke terma yang aku guna ni). Tapi bagi aku, rakyat Malaysia kebanyakkan nya menggunakan internet untuk memuat turun fail-fail yang aku pasti bukan dari Malaysia. Jadi, bagi aku bila berlaku maslah ini kadar pengeluaran cetak rompak akan meningkat kerana tiada lagi soft copy. DVD blue ray pun aku mudah didapati dalam bentuk cetak rompak.

Jadi, aku rasa tindakan Anonymous untuk memasuki atau pun hacking government punya national fail. So, bagi aku ini memang perlu lah sebab internet bebas untuk digunakan. Mungkin ada yang tidak bersetuju dengan menyatakan yang internet ni tak penting mana, tapi aku subscribe P1 bukan sebab nak bukak facebook dan update status sahaja, atau pun tweet sepanjang hari. Aku nak download fail-fail yang memang susah nak dapat kat negara ni. Jadi, aku rasa Operation Malaysia ni agak bagus.

 Benda ni pun sampai Anonymous dapat tahu, so kira jadi tumpuan juga Malaysia ni...hahaha. Aku pelik gak kenapa tak boleh bukak laman web tu kan. Aku nak download MTV Movie Awards pun tak dapat. DAh lah aku duduk hutan, astro xde. Natang! Haih, mula aku nak emosi. Okay, sabar. Katanya pukul 3.30 pagi hari khamis ni dia nak serang. So, kita lihat apa keputusan nya. Anonymous ni bukan calang-calang beb. Ada page wikipedia sendiri lagi.hahaha.okay lah, adios. As-salam.



2 comments:

Shahrir Aizat said...

Mell, pemikiran kita sama. aku pon baru post tadi..haha =D

Ariff Masrom said...

biasa lah.kita kan pengguna bijak.hahaha