7.12.2012

Roda #2

Maria melangkah masuk ke dalam bilik aku. Dia hanya melihat aku dengan pandangan yang paling tajam. Jika dia terus memandang aku sebegitu, mungkin kulit aku akan tersiat-siat dek pandangan tajamnya itu. Maria mengambil gelas yang penuh dengan air yang tidak habis diminum semalam dan mencurahnya ke muka aku. Celaka.

"What the....! Hey, what the hell was that for?" aku menenyeh-nenyeh mata aku.

"Aku harap kau gembira. Such a loser!" Maria mula memarahi aku.

"Huh?" Aku pelik dengan apa yang berlaku. Celaka. Apa yang aku buat semalam?

"Oh please... Don't pretend like you don't know what happened last night?" Maria memeluk tubuhnya dengan angkuh.

"Apa yang kau cakapkan ini? Apa yang aku buat?" Celaka. Air tadi memang memedihkan mata aku.

"Sudah lah. Mana perempuan sundal tu? Mana?!" Matanya melilau mencari satu susuk tubuh seorang perempuan yang aku tahu memang tiada di sini.

"Siapa? Siapa yang kau cari ni? Aku seorang je dalam bilik ni!" Aku menyoalnya semula.

"Kau hantar voicemail kat aku semalam semasa kau sedang seronok 'melayari bahtera' dengan perempuan sundal tu! Kau memang celaka. Disgusting. Jangan kau cari aku lagi. We're done! Fuck you, loser!" Maria menampar muka aku sekuat hati dan pergi meninggalkan aku yang masih dalam keadaan keliru dengan apa yang berlaku.

"Okay. Take your time. See you tonight..." Ah, celaka.

Tiba-tiba aku terdengar lagu The Past That Should Dead daripada kumpulan Emarosa berkumandang. Eh, itu bukan kah ringtone Adam? Betul sangkaan aku. Itu memang handphone Adam, guitaris utama kumpulan aku. Macam mana handphone dia ada di sini tetapi dia takde? Aku jawab panggilan itu. Tertera nama aku di skrin handphone Adam. "Jack Bruce". Aku masih mamai ketika itu.

"Hey, Adam. What's up?"
 "Hey, Jack! Hahaha. Kita tertukar phone semalam. Oh, aku, James dan Roy ada di Tom's Cafe. Datang lah sini. Kitaorang tunggu kau kat sini. Datang cepat. Kita takde masa lagi ni."
"Oh, okay. Aku pergi ambil Darren kat rumah dia, lepas tu baru aku datang sana."
"Okay, Bruce. Cool. By the way, your girl called last night... dia macam marah betul dengan kau. Hahaha!"
"Shit. That was you. Ah, what ever. Kau tunggu je lah kat sana."
"Okay, man. Cheerio."

Celaka kau, Adam!

No comments: