11.19.2011

Kali Pertama

Okay, aku mulakan.

"Okay...pendeknya dia...", terpacul dari bibir ku,
"Aku akan terus lindungi dia...pasti", terlintas di hati aku,
Matanya bertentang mataku, kejutan elektrik yang hebat dapat aku rasakan,
Secara tiba-tiba, wajahnya menjadi merah tanpa perlu pemerah pipi,
Dia senyum, sekali lagi aku terkesima,
Terbit 2 taring kecil seperti dia yang buat aku tersenyum sendirian,
Ah, ini gila. Aku jatuh cinta dengan buah hati aku sendiri.
Jelingan mata itu, dari mula berjumpa hingga akhir, aku ingat,
Jantung berdegup pantas, okay... Aku angau,
Dan aku paling suka, dia mendongak melihat aku,
Awak comel tahu tak?

Yang pasti, dia sopan hari ini.
Sehinggakan aku terlupa untuk ucapkan, "Selamat ulang tahun, buah hati..."


19 November 2011. Officially XXY. *tulis dalam buku nota*

No comments: