11.02.2012

Hujan Yang Memeluk Hatinya

Begitu banyaknya waktu yang ada untuk aku luangkan untuk diriku. Di bawah mendung yang tertahankan di awal hari yang bila mana diakhirnya nanti hujan akan turun sepanjang hari.

Hujan semakin lebat di luar rumah. Tingkap yang aku biarkan sedikit terbuka untuk memudahkan aku bernafas memberi ruang untuk air hujan membasahi lantai bilik ini.Dan sebentar lagi gerimis akan keluar dari mata yang tidak berhenti berkelip. Tinggal memeluk hati. Memeluk hati seerat-eratnya. Aku membayangkan hati itu dipeluk kemas, didakap erat tidak terlepaskan.

Dan aku cuma membayangkannya sahaja yang aku mampu lakukan. Ia tidaklah mencipta harapan yang ia akan berlaku, ianya cuma sebuah bayangan yang hadir bila mana hujan turun di luar rumah dan di dalam rumah. Hujan yang agak lebat.

Dan suatu saat nanti pelukan dan dakapan itu akan habis. Hujan berhenti seketika di malam hari selepas seharian memeluk hati. Membiarkan hati bernafas bermimpi sesuatu yang sering dibayangkan.

Atau hujan akan terus turun lalu memeluk hati dan ia terus tenggelam dalam bayangan, dan mati berharap.

1 comment:

APi said...

biarkan hujan turun dan dakaplah hati kau erat, moga hangatnya tidak mati.. =)