9.26.2012

Hujan Semakin Reda.

Hujan turun dengan lebat hari ini. Dari pagi hingga ke petang. Tiba-tiba saya rindukan sesuatu.

Saya rindu pada diri saya sendiri. Diri saya yang dulu, bukan diri saya yang sekarang. Saya yang dulunya lebih tenang, lebih bersederhana dan tidak takut. Tenang dan berani. Saya yang dulu. Tidak pasti bahagian mana dalam diri saya yang sekarang ini yang saya rasa dah berubah. Masih mencari di mana puncanya. Namun, yang tahu kenapa saya rasa diri saya dah berubah cuma saya. Hanya saya yang tahu apa yang saya lalui, apa yang saya rasa, apa yang saya lihat, apa yang saya dengar, apa yang saya baca, dari dua anak mata  yang melihat ini, ia mengubah diri saya.

Dan, ada satu perkara yang tidak mungkin saya abaikan dan tidak fikirkan walau sesaat, yang mungkin akan kekal dalam diri saya, dan setiap irama yang tepat untuk menguatkan lagi memori itu. Sesuatu yang istimewa untuk saya kembali ingat kepada sesuatu yang susah untuk percaya, tapi ia telah pun berlaku.

2 comments:

APi said...

Diri sekarang atau diri yang dulu dan mungkin diri yang akan datang semuanya sama pada aku. Ia dalam diri kita jua asalnya. Kronologi itu berlaku bertujuan untuk menjadikan siapa kita sebenarnya.
Itu pandangan aku lah.

Ariff Masrom said...

Betul tu. Cuma minda kita sendiri yang kata "aku dah berubah." Itu sebabnya kita rasa yang diri kita dah berubah.