9.20.2012

Bohong

Masuk hari ini, sudah 3 hari saya tidak tidur. Kamu pasti tidur dengan nyenyak sambil memeluk bantal-bantal yang penuh di atas katil kamu. Itu tidak termasuk patung-patung beruang yang kamu ada pemberian ahli keluarga sempena ulang tahun kelahiran kamu. Saya tidak dapat tidur. Bukannya saya tidak mahu tidur, cuma saya tidak dapat tidur. 

Lebih malang, selama saya berjaga ini tiada satu kerja yang bagus saya buat. Lebih kepada membuat masa dengan melukis permandangan yang sebenarnya indah tetapi selepas dipindah ke atas kertas lukisan, ia layak dipanggil sampah. Hey, saya tak tidur 3 hari okay? Cuba faham keadaan saya ini.

Ya, saya ingin rehatkan minda saya. Itu semua saya lakukan untuk tidak memikirkan perkara-perkara yang tidak sepatutnya saya fikir. Saya meletakkan kepala di atas bantal dan cuba melelapkan mata. Tanpa memikirkan apa-apa atau siapa-siapa terlebih dahulu. Saya cuba menenangkan fikiran saya dengan harapan mata boleh terpejam dan saya boleh bermimpi sekali lagi.

Okay, saya bohong.

Saya tidur nyenyak tiga hari ini dan saya mimpi awak datang dalam mimpi sebab saya rindu awak. Bye.

No comments: