10.18.2013

Random

Pagi ini di saat aku terjaga dari tidur, aku dapat rasakan yang aku harus menulis sesuatu. Sesuatu yang aku rasa dapat mengurangkan rasa yang entah bagaimana hendak aku gambarkan di dalam hati aku. Ini kerana bagi aku menulis adalah satu terapi untuk hati dan minda aku yang akan aku lakukan setiap kali aku mengalami tekanan di tempat kerja atau mungkin di saat kau hadir dalam kotak pemikiran aku. Aku yakin kali ini aku memilih alasan ke dua untuk menulis.

Tiada apa-apa yang khusus untuk aku tuliskan. Hanya perkara-perkara yang terlintas di ketika aku ketika itu dan ketika ini perkara random yang bermain di fikiran aku adalah aku ingin pergi ke KLIA hanya untuk makan sepotong kek coklat di kedai Secret Recipe, tak kisah lah berteman atau tidak. Aku hanya mahu menikmati sepotong kek sambil melihat orang ramai di sana.
Oh, kamu pernah rasakan sesuatu seperti ini?

Pagi ini juga aku bangun dari tidur dengan perasaan yang tidak tentu. Perasaan di mana aku rasa ingin menulis sesuatu untuk kamu, tetapi aku rasa ia bukanlah sesuatu yang bijak atau boleh aku katakan sesuatu yang tak masuk akal untuk menulis kepada kamu tetapi kamu tidak pula membacanya. Dan jika benar kamu ada membacanya, apakah kamu akan meninggalkan apa-apa tanda atau nota hanya untuk maklumkan pada aku yang "Ya, aku ada baca apa yang kamu cuba sampaikan pada aku ini.". Dan sekurang-kurangnya aku rasa ianya sesuatu yang bagus dan mungkin aku akan menulis kepada kamu sekali lagi.

Akhirnya, aku mengambil kata putus untuk teruskan sahaja menulis tanpa membiarkan persoalan yang aku cipta sendiri sebentar tadi menjadi batu penghalang untuk aku terus menulis. Aku sendiri tidak pasti sama ada kamu ada datang membaca kerana tiada apa-apa tanda atau nota yang ditinggalkan.

Oh, ini adalah catatan aku ketika aku bangun dari tidur. Semuanya random dan aku teruskan menulis apa sahaja yang terlintas di fikiran. Dan perkara yang terlintas sekarang di kepala aku ialah kamu harus ingat bila mana kamu dalam keadaan marah atau letih, kamu haruslah cuba mengawal diri daripada melakukan sesuatu di luar kawalan kamu atau mungkin pertuturan kamu yang mampu menyakitkan hati orang yang mendengarnya. Belajar mengawal emosi. Itu penting dan aku masih belajar mengawal emosi.


No comments: