6.27.2011

Sukar

Aku bukan pandai ucap kan semua,
apa lagi menunjukkan,
rasa dalam hati tidak terucapkan,
hanya aku dan Tuhan saja yang tahu,
sedalam mana, sekuat mana.

Bukan ego diri ku ini,
cuma sukar untuk lafazkan,
itu sahaja alasan yang mampu aku beri,
aku tidak pandai untuk ucapkan,
sedalam mana, sekuat mana.

Air mata meleleh, membasahi hati,
tiap kali tangan mu ku pegang,
pipi mu ku cium, dahi mu ku kucup,
bagi aku mungkin itu cukup untuk pamerkan,
sedalam mana, sekuat mana.

Jika tanya sedalam mana,
ku jawab tidak terfikir oleh fikiran manusia,
jika di tanya sekuat mana,
ku jawab tidak tertahan semua manusia menahan.
itu aku pasti.

Kasih sayang, belaian manjamu,
tidak terbeli wang juta-juta,
harta paling bernilai, aku bangga kata aku punya,
jika di tanya harta paling bernilai itu apa.

Terima kasih tidak cukup aku rasa,
untuk membalas jasa kamu berdua,
ditanya tinggi mana jasa mu,
ku tunjuk langit, lebih tinggi dari itu.
terima kasih, mama dan abah,
membesar aku tanpa penah lelah.

No comments: